2018 zal straks zijn prachtige reis af te maken en de plaats te geven aan het jongere 2019. Vóór deze zonsondergang van 2018, heeft het Pantone Instituut met trots en enthousiasme de kleur van 2018 aangekondigd, een wijdverspreide kleur in verschillende gebieden en industrieën, een leur die heeft gedefinieerd en uitgestippeld grote gebieden van de mensheid vanaf de oudheid tot het huidige moment.
Elk jaar onderzoeken en analyseren de kleurexperts van het Pantone Instituut vakgebieden zoals textiel, reizen, sport, technologie, mode, eten, kunst, entertainment, design, en dit niet alleen om de meest populaire en geapprecieerde kleur van het jaar vast te stellen
2018 is het jaar van de kleur Ultra Violet (Pantone code 18-3838). Deze goddelijke diep donkerdere paars richt de gedachte naar spiritualiteit, naar de scheppende kracht, naar de grootsheid van de sterrenstelsels en van het universum zelf.
Mensheid doorkruist een periode van maximale focus op de verbeeldingskracht, op de vindingrijkheid en op de inventiviteit, en Ultra Violet is het pad naar inspiratie, creatie en het bewust zijn van ons creatieve potentieel.
De zeldzaamheid van ultra violet in de natuur heeft geleid in de oudheid tot de associatie van deze adellijke en koninklijke kleur met de bevoorrechte, met diepe intelligentie en bovennatuurlijke energie.
Het paarse kleurenpalet is vrij complex, maar Ultra Violet voegt mysterieuze en contemplatieve noten toe. Verrast door deze kleur, vliegt de menselijke geest naar de kosmos en zijn onbekenden, naar de onbegrensde nachtruimte waar de sterren, de lucht, de planeten oneindige mogelijkheden symboliseren, grote aspiraties naar mysterieuze werelden ver van de onze, toegankelijk door de dromen.
Het ultraviolet opent de deuren naar diepgaande meditatie, ondersteunt maximaal het verhogen van het zelfbewustzijn, van het levens en van het potentieel; het is een kleur met een hoge mate van spiritualiteit, gecentreerd op de introspectie van ideeën en idealen.
Bij iELM hebben wij ook Ultra Violet toegepast op verschillende stukken van emblematische kleding, precies om de verbeeldingskracht van de kinderen die deze dragen te stimuleren, om ze in het onderbewustzijn te laten dromen en een oneindige creatiewereld te bereiken die door hun eigen schepping is gecreëerd. We worden diep geïnspireerd door deze kleur.
Kinderen zijn onze kans op evolutie; de stimulans van hun inventiviteit en het besef van de oneindige mogelijkheden die het Universum biedt zijn een permanente zorg voor hen.